1. Általános Szerződési Feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen dokumentum tartalmazza a Lomex Kft. mint Szállító (a továbbiakban: "Szállító") által üzemeltetett http://lomex.hu internetes oldal (a továbbiakban: Webshop) Megrendelőire (a továbbiakban: Megrendelő) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).
Jelen ÁSZF a Szállító valamennyi, a Honlapon keresztül a Megrendelő által megvásárolható termék vásárlási feltételeit tartalmazza.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A Felek megállapodnak abban, hogy üzleti kapcsolat esetén jelen dokumentumban szereplő feltételeket fogadják el, kivételt képez az az eset, ha a Szállító és a Megrendelő között érvényben lévő, írásba foglalt szerződés eltérő feltételeket fogalmaz meg. Az Általános Szerződési Feltételek részletesen szabályozza a Szállító és a Megrendelő jogait és kötelezettségeit, a szállítással kapcsolatos feltételeket, valamint a szállítással illetve a Felekkel kapcsolatos egyéb lényeges körülményeket. Az Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Szállítóra a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, az Európai Uniós előírások és a Polgári Törvénykönyv kötelező erejű rendelkezései minden további kikötés nélkül is irányadók.
A Szállító minden megkötött szerződését nyilvántartja. A szerződés nyelve a magyar.
A szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szállító nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait.
Szállító semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1. Szállító adatai
Név: Lomex Kft.
Székhely: 1025 Budapest, Törökvész út 147/c.
Telephely: 2120 Dunakeszi, Berek u. 15.
Cégjegyzékszám: 01-09-061550
Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága,
Adószám: 10230923-2-41
E-mail cím: info@lomex.hu
A Szolgáltatás nyújtásához igénye vett tárhely szolgáltató:
Neve: LOMEX Vegyesipari és Kereskedelmi Kft.
Címe: 1025 Budapest, Törökvész út 147/c.
2. A Vásárlás feltételei és menete
2.1. Regisztráció
A Webshop tartalmának minden része elérhető bármely Megrendelő számára, regisztráció nélkül, a vásárlás azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) van kötve.
2.2. Megrendelés
Megrendelő az alábbi módon tud megrendelést leadni a Webshopban elérhető termékekre:
1. Termék kiválasztása
A terméklapon látható az adott termék képe, valamint a kép mellett kiválasztható a termék mennyisége. A zöld „Kosár” ikonra kattintva a termék azonnal a kosárba helyezhető. Ez esetben a felugró ablakban a kiválasztott mennyiség után ismét a zöld „Kosár” ikonra kell kattintani. A Kosárba helyezés sikerességét a rendszer visszajelzi.
Kosárba helyezni a termékeket csak bejelentkezést követően lehet.
A termék képére kattintva jelenik meg termék nagyobb méretű képe. A termék alatt található a márka ismertetője, a termékleírás, és a termékről szóló tájékoztató.
A vásárlási folyamatot a „Kosár” felületre lépve lehet folytatni.
2. Kosár véglegesítése
A vásárlási folyamat következő lépése, hogy Megrendelő a „Kosár” menüpontra kattintva ellenőrizze a megvásárolni kívánt termékek listáját, a kért mennyiséget. Ezen az oldalon összesítve látja a Megrendelő a kosárba helyezett termékeket, valamint azok végösszegét.
Ezen az oldalon Megrendelőnek lehetősége van a kosárból a termékek kivételére a piros
„Kosár” ikonra kattintva, vagy a mennyiség módosítására a mennyiség átírásával majd a zöld
„Kosár” ikonra kattintva.
Minimális megrendelési összeg bruttó 2000 Ft. Ezen összeg alatt a vásárlási folyamat nem folytatható.
3. Fizetési és átvételi adatok megadása
A vásárlás folytatáshoz a Megrendelőnek a „Megrendelés” feliratra kell kattintania.
Ezen az oldalon lehet kiválasztani a kért átvételi és fizetési módot, lehet a megrendeléshez egyedi azonosítót megadni, amely a számlára felkerül.
4. Megrendelés ellenőrzése
A vásárlás folytatáshoz a Megrendelőnek a „Megrendelés” feliratra kell kattintania. Ezen az oldalon jelenik meg a megrendelés adatait összesítő oldal.
A Webshopban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webshopban a termékek mellett talál a Megrendelő. Az árak bruttó árak, a 27% ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.
Szállító nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft-os ár). Ilyen esetekben Szállító nem köteles a terméket a Webshopban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szállító, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Megrendelő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
A Termék árának megfizetésére banki előre utalással, valamint utánvéttel van lehetőség. Ezt követően a „Megrendelés” gomb megnyomásával lehet a megrendelést feladni. A
„Megrendelés gomb megnyomása tehát fizetési kötelezettséget keletkeztet.
2.3. Adatbeviteli hibák javítása
Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szállító részére való elküldéséig a Webshopban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására (pl. termék törlése a kosárból a mennyiség módosítása, rendelési adatok módosítása). A rendelés feladásáig a Megrendelő visszalépéssel tud a korábbi oldalra visszalépni és megrendelését módosítani.
Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása, stb.
Amennyiben a Megrendelő véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Megrendelő a Szállító felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
2.4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szállító a megrendeléseket automatikusan feldolgozza és e-mail értesítésben visszaigazolja a Megrendelő részére a megrendelés feladását.
Szállító ezt követően külön e-mail-ben igazolja vissza a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a 30kg-ot nem meghaladó belföldi szállításra vonatkozó szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és a Szállító elérhetőségi adatait.
A visszaigazoló e-mail Szállító részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szállító és Megrendelő között.
A Szállító által adott ajánlatok a megadott időpontig érvényesek, mind az ár, mind pedig a szállítási határidő tekintetében, illetőleg az ajánlati ár a megrendelés Megrendelő által Szállító részére történő megküldésekor közzétett ár.
Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szállítótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szállító részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szállító felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a Megrendelő kiszolgálásához (törekszünk arra, hogy mindig a legfrissebb készlettel dolgozzunk). Ebben az esetben Szállító munkatársa e-mailben vagy a Megrendelő által megadott telefonszámon informálja a Megrendelőt és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.
2.5. Fizetés
A Megrendelő - amennyiben a Szállító által készített árajánlat, illetve a kiállított számlán szerepelő fizetési határidő más időpontot nem jelöl meg - az áru átvételekor fizet.
Amennyiben a szállítás teljesítettnek tekinthető, úgy a kiállított számlát a Megrendelő akkor is köteles kifizetni, ha a megrendelt termékek még nem jutottak a Megrendelő birtokába.
Amennyiben a Megrendelő a Szállítónál halasztott fizetéssel rendelkezik, és fizetési késedelembe esik, úgy a Szállító a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét jogosult felszámítani késedelmi kamatként, és a továbbiakban megtagadhatja a halasztott fizetés megadását a Megrendelő felé.
A Szállító kifejezetten fenntartja tulajdonjogát a számlán szereplő, de a vételár tekintetében még ki nem egyenlített termékek esetében. Amennyiben a Megrendelő, vagy továbbértékesítés esetén a Megrendelő vevője a Megrendelés tárgyát képező termékeket feldolgozta, összekeverte, felhasználta, vagy más dologhoz kapcsolta, úgy a létrejövő új dolog esetében a Szállítót megilleti a közös tulajdon, mégpedig a részes áruérték arányában a Megrendelő feldolgozási költsége nélkül. Az így keletkezett új dolog fenntartott árucikknek számít. A Megrendelő, illetve továbbértékesítés esetén a Megrendelő vevője a fenntartott árucikket csak a Szállító írásbeli hozzájárulása esetén idegenítheti el és nem kerülhet zálog alá. Ezen közös tulajdon állagmegóvásáért és rongálódás, elveszés, stb. elleni biztosításáért Megrendelő tartozik felelősséggel. Megrendelő ez esetben Szállítóra engedményezi a biztosítási szerződésekből adódó igényeit. A Megrendelő ezennel Szállítóra engedményezi a tulajdonjog fenntartással átadott áru továbbértékesítéséből adódó valamennyi igényét Szállító jogos igényeinek kielégítése erejéig. A Megrendelő ezen elidegenítési és elzálogosítási tilalom alól csak olyan esetben mentesül, ha a kialkudott vételár, illetőleg az elzálogosításból befolyt összeg fedezi a Szállító által támasztott követeléseket és a Megrendelő megfizette azt. A Megrendelőnek a Szállítóval szemben fennálló követeléseit sem beszámítania, sem csökkentenie, sem megváltoztatnia nem lehet, visszatartási jogot a Megrendelő nem formálhat, más jogviszonyból, korábbi szállításból keletkezett vitás kérdések rendezése érdekében.
Szállító az internetes honlapján keresztül történő megrendelések esetében az általános kereskedelmi tevékenysége során alkalmazott áraktól eltérő árakat alkalmazhat. A Szállító által kiadott árajánlatokon szereplő árak nettó árak és az adott tételnél megadott darabszámok teljes megrendelésére vonatkoznak, kivételt képez ez alól, ha a Szállító által készített árajánlat kifejezetten ettől eltérően rendelkezik.
A Szállító a Megrendelés teljesítéséig tartó időtartam alatt bármikor jogosult előrefizetést, vagy biztosítékot kérni, illetve ezek megtagadása esetén a Megrendelésben foglaltak teljesítésétől elállni. Ebben az esetben a Megrendelő semmilyen követeléssel a Szállító felé nem élhet, a Szállító követelheti a Megrendelőtől a Megrendelés nem teljesülése miatt okozott összes kárának megtérítését.
A vásárlás ellenértékét az alábbi módokon egyenlítheti ki Megrendelő:
- fizetés készpénzben személyes átvétel esetén és futárnál,
- fizetés bankkártyával személyes átvétel esetében,
- átutalással megvalósuló teljesítés.
2.6. Számla
Szállító a Megrendelő részére a termékkel együtt ad át számlát.
2.7. Szállítás
A Szállító által megadott árak a Szállító telephelyéről (Ex Works) paritással értendők, kivételt képez, ha a Megrendelő által adott Megrendeléshez kapcsolódó - a Szállító által készített – Visszaigazolás a teljesítés helyeként mást nem határoz meg. (A szállítási feltételek alatt a 2020. évi Incoterms [International Chamber of Commerce Publication No.460] meghatározásai értendők. https://incodocs.com/blog/incoterms-in-2023-guide/) A Szállító által megadott szállítási határidők csak megközelítő pontosságúak és csak a vonatkozó Megrendelésre érvényesek. A Szállító fenntartja a jogot a részszállításra, a Megrendelő nem utasíthatja azt vissza. A Szállítás teljesítettnek tekintendő abban az esetben, ha az áru a Szállító telephelyét elhagyja illetve, ha a feladási készség írásbeli jelentése - email, illetőleg telefax útján - a Megrendelő felé megtörténik. A Szállító az ajánlatban meghatározott ár és szállítási határidőket veszi alapul a teljesítés során. A Szállító felelősséget nem vállal a gyártó szállítási késedelméből, vis majorból, illetve semmilyen olyan eseményből származó elmaradt haszonért, illetőleg pótlólagosan felmerülő költségekért, amelyekre a Szállítónak közvetlen ráhatása nincs. A szállítási határidő meghosszabbodik, ha a Megrendelő ebből, vagy más - a Szállítóval kötött - szerződésből származó kötelezettségeinek nem tesz eleget.
Amennyiben a megrendelés összértéke a 30.000,-Ft-ot meghaladja, azonban össztömege nem haladja meg a bruttó 30kg-ot, úgy a Szállító – tekintet nélkül a részszállítások számára – megrendelésenként legfeljebb két alkalommal a belföldi szállítás költségeit átvállalja.
Amennyiben rendelésének tömege meghaladja a bruttó 30kg-ot, vagy a szállítási cím kívül esik Magyarország területén, abban az esetben egyedi szállítási költséget számítunk fel, melynek összegéről elsősorban emailben, másodsorban telefonon értesítjük. A mindenkori áruátvételi és szállítási díjakkal kapcsolatban a https://lomex.hu/hu/order/2/aruatvetel-es-szallitasi-dijak aloldalon tájékozódhat.
Termék szállítási költségét a Megrendelőnek kell megfizetni. Személyes átvétel esetében nincs szállítási költség.
Amennyiben Megrendelő a kézbesítés időpontjában nem tartózkodik a megadott címen, a csomagküldő a kézbesítést megismétli.
Amennyiben a küldemény nem kerül átvételre, visszaszállításra kerül a Szállítóhoz. Előfordulhat, hogy előre nem látott esemény miatt hiúsul meg az átvétel, ezért célszerű, hogy Megrendelő megadja telefonszámát, vagy e-mail címét, hogy a csomagküldő értesíthesse Megrendelőt az érkező küldeményről.
Ha a Megrendelő sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében kérni kell jegyzőkönyv felvételét, vagy meglévő jegyzőkönyv kibővítését. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szállító díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szállító felelősséget nem vállal.
A szállítás költségét a Honlapon keresztül elérhető tájékoztatások tartalmazzák.
Szállító nem vállal felelősséget a hibásan megadott adatok miatti késedelmes, vagy meghiúsult szállítási eseményekért.
3. A Megrendelőt megillető elállási és szavatossági jogok
A Megrendelőt a Webshopban értékesített termékek esetén:
- Fogyasztónak minősülő Megrendelőt elállási jog illet meg,
- valamennyi Megrendelőt kellék és termékszavatossági jog illet meg.
A Megrendelőt megillető elállási jog gyakorlása, tekintve, hogy a terméket a Fogyasztó visszajuttatja a Szállító számára, egyben kizárja a termék, vagy kellékszavatossági jog gyakorlását. Amennyiben a termék visszajuttatására sor kerül, de nem állapítható meg, hogy azt elállási jog, vagy szavatossági jog gyakorlása keretében juttatja vissza a Megrendelő, nyilatkozattételre hívja fel ezzel kapcsolatban Szállító.
Termék, vagy kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a vásárlást követő 14 napon belül élhet az indoklás nélküli elállási jogával, ezt követően elállási jogát csak a termék, vagy kellékszavatossági jogra vonatkozó szabályok szerint gyakorolhatja. A 14 napon belül közölt elállás esetén a Szállító a kellék, vagy termékszavatossági igény kezelését leállítja.
Megrendelőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Megrendelő a jogait a 2. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, és érvényesítheti.
A jog gyakorlásához javasolt pontosan megjelölni, hogy a Megrendelő melyik, az ÁSZF-ben leírt jogával kíván élni, hogy a Szállító gyorsan és hatékonyan tudja kezelni Megrendelő panaszát.
Szállítót nem terheli jogszabályban előírt kötelező jótállás biztosításával kapcsolatos kötelezettség.
3.1. Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztónak minősülő Megrendelőre vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki a Webshopban árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó").
A Webshopban vásárolt termék esetében Fogyasztó jogosult:
- a termék,
- több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott termék,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a vásárlásától indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Az elállási jogot nem áll módunkban teljesíteni, ha a megvásárolt termék utcai használata is megvalósult, mivel ez esetben higiéniai okokból a termék már nem vehető vissza.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elsődlegesen elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szállító részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken (Elállási Nyilatkozat) keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szállító részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 1. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szállító e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szállítónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szállító a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szállító postai címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A terméket eredeti csomagolásban kell visszaküldeni Szállító számára.
A termék megfelelő visszajuttatásának minősül, amennyiben Fogyasztó a terméket abba a boltba viszi vissza, ahol azt vásárolta.
Az elállási nyilatkozattal együtt Megrendelőnek vissza kell küldenie a vásárlást igazoló számlát.
A termék Szállító címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Szállítónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szállító visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szállító által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szállító jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szállító a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szállító tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szállító, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
3.2. Szavatossági jogok
3.2.1. Kellékszavatosság
Megrendelő a Szállító hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a Termék valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Megrendelő kizárólag a Szállító által a termék átvételekor átadott jótállási jegy, vagy a kifizetés igazolására kiállított számla bemutatása, illetve átadása esetén jogosult jótálláshoz fűződő jogainak érvényesítésére. Megrendelőnek a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell. Az egyes termékekre vonatkozó jótálláshoz fűződő jogok köréről minden esetben a jótállási jegyben foglaltak irányadók.
Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szállító számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szállító költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szállítóval. Amennyiben a vásárolt lábbeli utcai használat miatt károsodott, a kárt a Megrendelő köteles megtéríteni.
A Megrendelő közvetlenül a Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szállítótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szállító csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szállító bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A termék Szállítóhoz való visszajuttatására az elállás jognál írtak a kellékszavatosságnál is érvényesek.
3.2.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő – választása szerint – érvényesítheti termékszavatossági igényét. A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy ez esetben a forgalmazón keresztül kifejezetten a gyártóval szemben lehet fellépni. Termékszavatossági igényként azonban Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szállító) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szállító) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak vagy a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A termék Szállítóhoz való visszajuttatására az elállás jognál írtak a termékszavatosság esetében is érvényesek.
4. Jogérvényesítési lehetőségek
4.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Megrendelő a szolgáltatással vagy a Szállító tevékenységével kapcsolatos kifogásait az 1-es pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.
Szállító a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szállító a panaszt rögzíti és 30 napon belül érdemi választ küld.
Szállító a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében az elektronikus levelezési címre történő válaszadást, vagy postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szállító az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.
4.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szállító és Megrendelő között esetlegesen fennálló jogvita Szállítóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Megrendelő jogosult:
- Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére A Békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József -
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu .
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
- E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
- E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter -
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
- E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly - E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József -
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László -
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt - E-mail cím: hbkik@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba - E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit - E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fı tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György - E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
- E-mail cím:
nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)- 474-7921Fax száma: (1)-474-7921
Elnök: dr. Csanádi Károly
- E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc - E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin - E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
- E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
- E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltetı Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
- E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-514
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor -
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
- Online vitarendezés
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=fa lse elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el az online adásvételi szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
- Bírósági eljárás kezdeményezésére.
5. Egyéb rendelkezések
5.1. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szállító jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.
Szállító továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szállító továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.
5.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
Szállító a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szállító előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak.
A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szállító előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szállító által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szállító adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. március 18.