Quick search: 
1. General Terms and Conditions

GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF CONTRACT

 

This document contains the general terms and conditions (hereinafter referred to as "GTC") applicable to the Customers (hereinafter referred to as "Customer" ) of the website http://lomex.hu (hereinafter referred to as "Webshop") operated by Lomex Kft. as Supplier (hereinafter referred to as "Supplier").

These GTC contain the terms and conditions of purchase for all products of the Supplier that can be purchased by the Customer through the Website.

The technical information necessary for using the Website, which is not contained in these GTC, is provided by other information available on the Website.

The Parties agree to accept the terms and conditions set out in this document in the event of a business relationship, unless a written contract between the Supplier and the Customer stipulates different terms and conditions. The General Terms and Conditions regulate in detail the rights and obligations of the Supplier and the Customer, the conditions related to the delivery, and other important circumstances related to the delivery and the Parties. In matters not regulated in the General Terms and Conditions, the Supplier is subject to the binding provisions of Hungarian laws and official regulations in force at all times, the European Union regulations and the Civil Code without any further stipulation.

The Supplier shall keep records of all concluded contracts. The language of the contract shall be Hungarian.

The language of the contract is Hungarian and the contract does not qualify as a written contract, they are not filed by the Supplier, so they are not accessible and cannot be viewed afterwards, excluding order data.

Supplier does not submit to the provisions of any code of conduct.

 

1. Supplier details

Name:                                                      Lomex Ltd.

Headquarters:                                           1025 Budapest, Törökvész út 147/c.

Location:                                           2120 Dunakeszi, Berek u. 15.

Company registration number:                             01-09-061550

Registration body:          Commercial Court of the Metropolitan Court,

Tax number:                                           10230923-2-41

Email address:                                         info@lomex.hu


The hosting provider you have requested to provide the Service:

Name : LOMEX Industrial and Trading Ltd.

Address : 1025 Budapest, Törökvész út 147/c.


 

2. Terms and Conditions of Purchase

2.1.  Regisztráció

A Webshop tartalmának minden része elérhető bármely Megrendelő számára, regisztráció nélkül, a vásárlás azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) van kötve.

2.2.  Megrendelés

Megrendelő az alábbi módon tud megrendelést leadni a Webshopban elérhető termékekre:

1.              Termék kiválasztása

A terméklapon látható az adott termék képe, valamint a kép mellett kiválasztható a termék mennyisége. A zöld „Kosár” ikonra kattintva a termék azonnal a kosárba helyezhető. Ez esetben a felugró ablakban a kiválasztott mennyiség után ismét a zöld „Kosár” ikonra kell kattintani. A Kosárba helyezés sikerességét a rendszer visszajelzi.

Kosárba helyezni a termékeket csak bejelentkezést követően lehet.

A termék képére kattintva jelenik meg termék nagyobb méretű képe. A termék alatt található a márka ismertetője, a termékleírás, és a termékről szóló tájékoztató.

A vásárlási folyamatot a „Kosár” felületre lépve lehet folytatni.

2.              Kosár véglegesítése

A vásárlási folyamat következő lépése, hogy Megrendelő a „Kosár” menüpontra kattintva ellenőrizze a megvásárolni kívánt termékek listáját, a kért mennyiséget. Ezen az oldalon összesítve látja a Megrendelő a kosárba helyezett termékeket, valamint azok végösszegét.

Ezen az oldalon Megrendelőnek lehetősége van a kosárból a termékek kivételére a piros

„Kosár” ikonra kattintva, vagy a mennyiség módosítására a mennyiség átírásával majd a zöld

„Kosár” ikonra kattintva.

Minimális megrendelési összeg bruttó 2000 Ft. Ezen összeg alatt a vásárlási folyamat nem folytatható.

3.              Fizetési és átvételi adatok megadása

A vásárlás folytatáshoz a Megrendelőnek a „Megrendelés” feliratra kell kattintania.

Ezen az oldalon lehet kiválasztani a kért átvételi és fizetési módot, lehet a megrendeléshez egyedi azonosítót megadni, amely a számlára felkerül.

4.              Megrendelés ellenőrzése

A vásárlás folytatáshoz a Megrendelőnek a „Megrendelés” feliratra kell kattintania. Ezen az oldalon jelenik meg a megrendelés adatait összesítő oldal.

A Webshopban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webshopban a termékek mellett talál a Megrendelő. Az árak bruttó árak, a 27% ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.

Szállító nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft-os ár). Ilyen esetekben Szállító nem köteles a terméket a Webshopban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szállító, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Megrendelő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

A Termék árának megfizetésére banki előre utalással, valamint utánvéttel van lehetőség. Ezt követően a „Megrendelés” gomb megnyomásával lehet a megrendelést feladni. A

„Megrendelés gomb megnyomása tehát fizetési kötelezettséget keletkeztet.


2.3.  Adatbeviteli hibák javítása

Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szállító részére való elküldéséig a Webshopban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására (pl. termék törlése a kosárból a mennyiség módosítása, rendelési adatok módosítása). A rendelés feladásáig a Megrendelő visszalépéssel tud a korábbi oldalra visszalépni és megrendelését módosítani.

Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása, stb.

Amennyiben a Megrendelő véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Megrendelő a Szállító felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.


2.4.  Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szállító a megrendeléseket automatikusan feldolgozza és e-mail értesítésben visszaigazolja a Megrendelő részére a megrendelés feladását.

Szállító ezt követően külön e-mail-ben igazolja vissza a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a 30kg-ot nem meghaladó belföldi szállításra vonatkozó szállítási költséget, a fizetendő végösszeget és a Szállító elérhetőségi adatait.

A visszaigazoló e-mail Szállító részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szállító és Megrendelő között.

A Szállító által adott ajánlatok a megadott időpontig érvényesek, mind az ár, mind pedig a szállítási határidő tekintetében, illetőleg az ajánlati ár a megrendelés Megrendelő által Szállító részére történő megküldésekor közzétett ár.

Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szállítótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szállító részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szállító felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a Megrendelő kiszolgálásához (törekszünk arra, hogy mindig a legfrissebb készlettel dolgozzunk). Ebben az esetben Szállító munkatársa e-mailben vagy a Megrendelő által megadott telefonszámon informálja a Megrendelőt és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.

 

2.5.  Fizetés

A Megrendelő - amennyiben a Szállító által készített árajánlat, illetve a kiállított számlán szerepelő fizetési határidő más időpontot nem jelöl meg - az áru átvételekor fizet.

Amennyiben a szállítás teljesítettnek tekinthető, úgy a kiállított számlát a Megrendelő akkor is köteles kifizetni, ha a megrendelt termékek még nem jutottak a Megrendelő birtokába.

Amennyiben a Megrendelő a Szállítónál halasztott fizetéssel rendelkezik, és fizetési késedelembe esik, úgy a Szállító a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét jogosult felszámítani késedelmi kamatként, és a továbbiakban megtagadhatja a halasztott fizetés megadását a Megrendelő felé.

A Szállító kifejezetten fenntartja tulajdonjogát a számlán szereplő, de a vételár tekintetében még ki nem egyenlített termékek esetében. Amennyiben a Megrendelő, vagy továbbértékesítés esetén a Megrendelő vevője a Megrendelés tárgyát képező termékeket feldolgozta, összekeverte, felhasználta, vagy más dologhoz kapcsolta, úgy a létrejövő új dolog esetében a Szállítót megilleti a közös tulajdon, mégpedig a részes áruérték arányában a Megrendelő feldolgozási költsége nélkül. Az így keletkezett új dolog fenntartott árucikknek számít. A Megrendelő, illetve továbbértékesítés esetén a Megrendelő vevője a fenntartott árucikket csak a Szállító írásbeli hozzájárulása esetén idegenítheti el és nem kerülhet zálog alá. Ezen közös tulajdon állagmegóvásáért és rongálódás, elveszés, stb. elleni biztosításáért Megrendelő tartozik felelősséggel. Megrendelő ez esetben Szállítóra engedményezi a biztosítási szerződésekből adódó igényeit. A Megrendelő ezennel Szállítóra engedményezi a tulajdonjog fenntartással átadott áru továbbértékesítéséből adódó valamennyi igényét Szállító jogos igényeinek kielégítése erejéig. A Megrendelő ezen elidegenítési és elzálogosítási tilalom alól csak olyan esetben mentesül, ha a kialkudott vételár, illetőleg az elzálogosításból befolyt összeg fedezi a Szállító által támasztott követeléseket és a Megrendelő megfizette azt. A Megrendelőnek a Szállítóval szemben fennálló követeléseit sem beszámítania, sem csökkentenie, sem megváltoztatnia nem lehet, visszatartási jogot a Megrendelő nem formálhat, más jogviszonyból, korábbi szállításból keletkezett vitás kérdések rendezése érdekében.

Szállító az internetes honlapján keresztül történő megrendelések esetében az általános kereskedelmi tevékenysége során alkalmazott áraktól eltérő árakat alkalmazhat. A Szállító által kiadott árajánlatokon szereplő árak nettó árak és az adott tételnél megadott darabszámok teljes megrendelésére vonatkoznak, kivételt képez ez alól, ha a Szállító által készített árajánlat kifejezetten ettől eltérően rendelkezik.

A Szállító a Megrendelés teljesítéséig tartó időtartam alatt bármikor jogosult előrefizetést, vagy biztosítékot kérni, illetve ezek megtagadása esetén a Megrendelésben foglaltak teljesítésétől elállni. Ebben az esetben a Megrendelő semmilyen követeléssel a Szállító felé nem élhet, a Szállító követelheti a Megrendelőtől a Megrendelés nem teljesülése miatt okozott összes kárának megtérítését.

A vásárlás ellenértékét az alábbi módokon egyenlítheti ki Megrendelő:

-                    fizetés készpénzben személyes átvétel esetén és futárnál,

-                    fizetés bankkártyával személyes átvétel esetében,

-                    átutalással megvalósuló teljesítés.

 

2.6.  Számla

Szállító a Megrendelő részére a termékkel együtt ad át számlát.

 

2.7.  Szállítás

A Szállító által megadott árak a Szállító telephelyéről (Ex Works) paritással értendők, kivételt képez, ha a Megrendelő által adott Megrendeléshez kapcsolódó - a Szállító által készített – Visszaigazolás a teljesítés helyeként mást nem határoz meg. (A szállítási feltételek alatt a 2020. évi Incoterms [International Chamber of Commerce Publication No.460] meghatározásai értendők. https://incodocs.com/blog/incoterms-in-2023-guide/) A Szállító által megadott szállítási határidők csak megközelítő pontosságúak és csak a vonatkozó Megrendelésre érvényesek. A Szállító fenntartja a jogot a részszállításra, a Megrendelő nem utasíthatja azt vissza. A Szállítás teljesítettnek tekintendő abban az esetben, ha az áru a Szállító telephelyét elhagyja illetve, ha a feladási készség írásbeli jelentése - email, illetőleg telefax útján - a Megrendelő felé megtörténik. A Szállító az ajánlatban meghatározott ár és szállítási határidőket veszi alapul a teljesítés során. A Szállító felelősséget nem vállal a gyártó szállítási késedelméből, vis majorból, illetve semmilyen olyan eseményből származó elmaradt haszonért, illetőleg pótlólagosan felmerülő költségekért, amelyekre a Szállítónak közvetlen ráhatása nincs. A szállítási határidő meghosszabbodik, ha a Megrendelő ebből, vagy más - a Szállítóval kötött - szerződésből származó kötelezettségeinek nem tesz eleget.

Amennyiben a megrendelés összértéke a 30.000,-Ft-ot meghaladja, azonban össztömege nem haladja meg a bruttó 30kg-ot, úgy a Szállító – tekintet nélkül a részszállítások számára – megrendelésenként legfeljebb két alkalommal a belföldi szállítás költségeit átvállalja.

Amennyiben rendelésének tömege meghaladja a bruttó 30kg-ot, vagy a szállítási cím kívül esik Magyarország területén, abban az esetben egyedi szállítási költséget számítunk fel, melynek összegéről elsősorban emailben, másodsorban telefonon értesítjük. A mindenkori áruátvételi és szállítási díjakkal kapcsolatban a https://lomex.hu/hu/order/2/aruatvetel-es-szallitasi-dijak aloldalon tájékozódhat.

Termék szállítási költségét a Megrendelőnek kell megfizetni. Személyes átvétel esetében nincs szállítási költség.

Amennyiben Megrendelő a kézbesítés időpontjában nem tartózkodik a megadott címen, a csomagküldő a kézbesítést megismétli.

Amennyiben a küldemény nem kerül átvételre, visszaszállításra kerül a Szállítóhoz. Előfordulhat, hogy előre nem látott esemény miatt hiúsul meg az átvétel, ezért célszerű, hogy Megrendelő megadja telefonszámát, vagy e-mail címét, hogy a csomagküldő értesíthesse Megrendelőt az érkező küldeményről.

Ha a Megrendelő sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében kérni kell jegyzőkönyv felvételét, vagy meglévő jegyzőkönyv kibővítését. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szállító díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szállító felelősséget nem vállal.

A szállítás költségét a Honlapon keresztül elérhető tájékoztatások tartalmazzák.

Szállító nem vállal felelősséget a hibásan megadott adatok miatti késedelmes, vagy meghiúsult szállítási eseményekért.

 

3.              A Megrendelőt megillető elállási és szavatossági jogok

 

A Megrendelőt a Webshopban értékesített termékek esetén:

-                    Fogyasztónak minősülő Megrendelőt elállási jog illet meg,

-                    valamennyi Megrendelőt kellék és termékszavatossági jog illet meg.

A Megrendelőt megillető elállási jog gyakorlása, tekintve, hogy a terméket a Fogyasztó visszajuttatja a Szállító számára, egyben kizárja a termék, vagy kellékszavatossági jog gyakorlását. Amennyiben a termék visszajuttatására sor kerül, de nem állapítható meg, hogy azt elállási jog, vagy szavatossági jog gyakorlása keretében juttatja vissza a Megrendelő, nyilatkozattételre hívja fel ezzel kapcsolatban Szállító.

Termék, vagy kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a vásárlást követő 14 napon belül élhet az indoklás nélküli elállási jogával, ezt követően elállási jogát csak a termék, vagy kellékszavatossági jogra vonatkozó szabályok szerint gyakorolhatja. A 14 napon belül közölt elállás esetén a Szállító a kellék, vagy termékszavatossági igény kezelését leállítja.

Megrendelőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Megrendelő a jogait a 2. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be, és érvényesítheti.

A jog gyakorlásához javasolt pontosan megjelölni, hogy a Megrendelő melyik, az ÁSZF-ben leírt jogával kíván élni, hogy a Szállító gyorsan és hatékonyan tudja kezelni Megrendelő panaszát.

Szállítót nem terheli jogszabályban előírt kötelező jótállás biztosításával kapcsolatos kötelezettség.

 

3.1.                          Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztónak minősülő Megrendelőre vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki a Webshopban árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó").

A Webshopban vásárolt termék esetében Fogyasztó jogosult:

-                    a termék,

-                    több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott termék,

-                    több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab,

-                    ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a vásárlásától indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Az elállási jogot nem áll módunkban teljesíteni, ha a megvásárolt termék utcai használata is megvalósult, mivel ez esetben higiéniai okokból a termék már nem vehető vissza.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elsődlegesen elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szállító részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken (Elállási Nyilatkozat) keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szállító részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 1. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szállító e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szállítónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szállító a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szállító postai címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A terméket eredeti csomagolásban kell visszaküldeni Szállító számára.

A termék megfelelő visszajuttatásának minősül, amennyiben Fogyasztó a terméket abba a boltba viszi vissza, ahol azt vásárolta.

Az elállási nyilatkozattal együtt Megrendelőnek vissza kell küldenie a vásárlást igazoló számlát.

A termék Szállító címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.  Szállítónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szállító visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szállító által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szállító jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szállító a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szállító tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szállító, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

3.2.                          Szavatossági jogok

 

3.2.1.                Kellékszavatosság

Megrendelő a Szállító hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a Termék valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Megrendelő kizárólag a Szállító által a termék átvételekor átadott jótállási jegy, vagy a kifizetés igazolására kiállított számla bemutatása, illetve átadása esetén jogosult jótálláshoz fűződő jogainak érvényesítésére. Megrendelőnek a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell. Az egyes termékekre vonatkozó jótálláshoz fűződő jogok köréről minden esetben a jótállási jegyben foglaltak irányadók.

Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szállító számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szállító költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.

A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szállítóval. Amennyiben a vásárolt lábbeli utcai használat miatt károsodott, a kárt a Megrendelő köteles megtéríteni.

A Megrendelő közvetlenül a Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szállítótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szállító csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szállító bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A termék Szállítóhoz való visszajuttatására az elállás jognál írtak a kellékszavatosságnál is érvényesek.

 

3.2.2.        Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő – választása szerint – érvényesítheti termékszavatossági igényét. A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy ez esetben a forgalmazón keresztül kifejezetten a gyártóval szemben lehet fellépni. Termékszavatossági igényként azonban Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szállító) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szállító) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

-                a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

-                a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-                a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak vagy a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A termék Szállítóhoz való visszajuttatására az elállás jognál írtak a termékszavatosság esetében is érvényesek.

 

4.              Jogérvényesítési lehetőségek

 

4.1.                          Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Megrendelő a szolgáltatással vagy a Szállító tevékenységével kapcsolatos kifogásait az 1-es pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.

Szállító a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szállító a panaszt rögzíti és 30 napon belül érdemi választ küld.

Szállító a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében az elektronikus levelezési címre történő válaszadást, vagy postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szállító az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.

 

4.2.                          Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szállító és Megrendelő között esetlegesen fennálló jogvita Szállítóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Megrendelő jogosult:

-                    Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

-                    Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére A Békéltető testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bodnár József - 
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu .

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
 - E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976

Elnök: Dr. Bagdi László
 - E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter -
 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető TestületCíme: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György 
- E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly - E-mail cím: info@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312

Elnök: Dr. Vári Kovács József - 
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László - 
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt - E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

Heves County Arbitration Board Address : 3300 Eger, Faiskola út 15. Mailing address: 3301 Eger, Pf. 440. Telephone number: (36) 416-660/105 ext. Fax number: (36) 323-615President: Dr. Csaba Gordos - E-mail address: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok County Arbitration Board Address : 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telephone number: (56) 510-610 Fax number: (56) 370-005President: Dr. Lajkóné dr. Judit Vígh - E-mail address: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom County Arbitration Board Address : 2800 Tatabánya, Fı tér 36. Telephone number: (34) 513-010 Fax number: (34) 316-259President: Dr. György Rozsnyói - E-mail address: kemkik@kemkik.hu

Nógrád County Arbitration Board Address
 : 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telephone number: (32) 520-860 Fax number: (32) 520-862
President: Dr. Erik Pongó - E-mail address: nkik@nkik.hu

Pest County Arbitration Board Address: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telephone number: (1)- 474-7921Fax number: (1)-474-7921
 President
 : Dr. Károly Csanádi - E-mail address: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy County Arbitration Board Address: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telephone number: (82) 501-000 Fax number: (82) 501-046 President
: Dr. Ferenc Novák - E-mail address: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg County Conciliation Board Address : 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telephone number: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax number: (42) 420-180President: Mrs. Görömbeiné dr. Katalin Balmaz - E-mail address: bekelteto@szabkam.hu

Tolna County Arbitration Board Address : 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telephone number: (74) 411-661 Fax number: (74) 411-456 President: Dr. Ferenc Gáll - E-mail address: kamara@tmkik.hu

Vas County Arbitration Board Address: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telephone number: (94) 312-356 Fax number: (94) 316-936
 President: Dr.
 Zoltán Kövesdi - E-mail address: vmkik@vmkik.hu

Veszprém County Arbitration BoardAddress: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telephone number: (88) 429-008 Fax number: (88) 412-150 President : Dr. Csaba Vasvári - E-mail address: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala County Arbitration Board Address
 : 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telephone number: (92) 550-514 Fax number: (92) 550-525
President: Dr. Sándor Molnár - E-mail address: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

 

- Online dispute resolution

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=fa   lse elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el az online adásvételi szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

-          Bírósági eljárás kezdeményezésére.

 

5.              Egyéb rendelkezések

5.1.  Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szállító jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.

Szállító továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szállító továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.


5.2.  Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.

Szállító a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szállító előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak.

A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szállító előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szállító által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szállító adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. március 18.

© 2025 Lomex Ltd. All rights reserved.
We recommend the latest version of Google Chrome, Mozilla Firefox, or Microsoft Edge (Internet Explorer) browsers to use this site.
Original text
Rate this translation
Your feedback will be used to help improve Google Translate